close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בלוטת התריס טיפול טבעי- כן. זה באמת קיים!

מערכת שורשטז כסליו, תשעח04/12/2017

הפרעות בבלוטת התריס הן נפוצות מאוד בקרב כלל האוכלוסייה. לכן אין זה מפתיע, שאנשים רבים מחפשים להפרעות של בלוטת התריס טיפול טבעי. פה תוכלו לגלות כיצד ניתן לעשות זאת

תגיות:
בלוטות הגוף באופן כללי
בגופנו יש בלוטות שונות ולכל אחת מהן יש את התפקידים שלה. המשותף להן הוא, האחריות על הפרשת הורמונים חיוניים לתפקוד השוטף של הגוף. יש בלוטות, האחראיות על הורמוני הגדילה, על הורמוני הסטרס וכך הלאה. לכל הורמון יש את התפקיד שלו והפרשתו צריכה להיות בהתאם לצורך הקיים. על הבלוטה המפרישה אותו להתאים את כמויות ההורמון המופרשות לתנאי הגוף ולצרכיו.

תפקידה של בלוטת התריס
לפני שנעסוק בהפרעות של בלוטת התריס ובצורך במציאת פתרונות להפרעות של בלוטת התריס טיפול טבעי או תרופתי, חשוב להבין מהו בכלל תפקידה ומהו תחום האחריות שלה. אם כן, בלוטת התריס אחראית על שחרור של שלושה הורמונים בעלי השפעה רבה על המערכת המטבולית שלנו. חשוב לציין, שבלוטת התריס לא עובדת לבד, אלא בשיתוף פעולה עם איברים נוספים כדוגמת המוח והכבד וגם עם חלבונים שונים בגוף. עובדה מעניינת נוספת לגבי בלוטת התריס היא, שהבלוטה מחולקת לשני חלקים, המחוברים ביניהם ברקמה והיא ממוקמת מתחת לפיקת הגרון. צורתה ומיקומה מזכירים עד מאוד את צורתה של עניבת פרפר.

ההפרעות השונות בבלוטת התריס
בבלוטת התריס יש שתי הפרעות עיקריות אפשריות: היפרתירואידיזם והיפו – תירואידיות. כמו במצבים רפואיים אחרים, גם פה המילה "היפר" מתייחסת לפעילות יתר, בעוד שהמילה "היפו" מתייחסת לתת פעילות. כאמור, בלוטת התריס, בדומה לשאר הבלוטות בגוף, צריכה לשמור על איזון מסוים בגוף ולכן, בין אם יש פעילות יתר ובין אם יש תת פעילות, הרי שיהיו לכך השפעות רבות ובלתי רצויות על הגוף.

התסמינים
רגע לפני שנעסוק בצורך במציאת פתרונות לבעיות של בלוטת התריס טיפול טבעי וטיפולים אחרים, חשוב להבין כיצד בכלל ניתן לגלות בעיות אלו. אם כן, כאמור ישנם שני מצבים בעייתיים בחוסר איזון של בלוטת התריס ולכל אחד מהם התסמינים שלו. ובכן, התסמינים העיקריים של פעילות יתר של בלוטת התריס הם: עלייה בלחץ הדם, דופק מהיר, רעד, תיאבון מוגבר, הזעת יתר, בעיות במערכת העיכול ובעיות שינה ועוד. התסמינים של תת פעילות של הבלוטה הם: צרידות ודיבור אטי, דופק מואט, עליה במשקל, דלילות השיער, יובש בעור, היעדר ריכוז ועוד.

הפתרון לבעיות בלוטת התריס טיפול טבעי
אמנם ישנם טיפולים תרופתיים לבעיות בבלוטת התריס, אבל הרי ברור שכמו במקרים פיזיולוגיים אחרים, גם במקרה של בלוטת התריס טיפול טבעי הוא עדיף. אם כן, הטיפול הטבעי בבעיות בבלוטת התריס כולל תזונה מאוזנת, המתאימה במיוחד לאופי הבעיה, פעילות גופנית קבועה בהתאם לכל מטופל, צריכת חליטות ותמיכה של טיפולים אלטרנטיביים למיניהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה